Vad är klockan?
Time to end hunger.

Vi är väldigt glada och stolta över vårt samarbete med CHPO som har resulterat i den här snygga klockan, tillverkad i 100 procent återvunnet rostfritt stål.

Klockan finns i limited edition, så se till att inte missa chansen att pryda din arm med en klocka som avskaffar hunger. All vinst går nämligen till vårt arbete med att stärka människor med kunskap, verktyg och visioner som gör att de själva kan ta sig ur hunger och fattigdom.

Bär en klocka som
avskaffar hunger.

849 kr

Världshungern ökar. Idag lever var elfte människa på jorden i hunger. Vi måste vända trenden. Om inte vi, vem? Om inte nu, när? Förändringen börjar här, med oss. It’s time to end hunger.

Var med och vänd trenden. Köp vår klocka som vi gjort tillsammans med CHPO Brand. Klockan är gjord av 100 procent återvunnet rostfritt stål och förpackningen är gjord av återvunnet papper. Ett litet avtryck för miljön, och ett stort avtryck för arbetet med att avskaffa hunger.

The Hunger Project ❤️ CHPO.

"Vi som livsstilsvarumärke har ett enormt ansvar".

Viktor Telégin startade CHPO med visionen att varumärket skulle ha en tydlig ståndpunkt mot rasism, homofobi och kvinnofientlighet. För att leva upp till de idealen gör därför CHPO flera olika samarbeten varje säsong där 100 procent av vinsten går till olika välgörande ändamål.

– När du är ett livsstilsvarumärke så har du ett enormt ansvar, för din röst spelar roll. Då tycker jag man ska nyttja den på bästa möjliga sätt. Det ska vara kvalitetsprodukter som är gjorda under schyssta förutsättningar och som gör ett litet avtryck på miljön. Och sen vill vi göra olika samarbeten där alla intäkter går till välgörande ändamål för att visa att det går att driva ett företag som står för något positivt, som backar upp det de står för och som jobbar för förändring, säger Viktor.

Ökar synligheteten för hungerfrågan
Samarbetet med The Hunger Project är något Viktor tycker känns fantastiskt kul – en känsla som delas av The Hunger Project Sveriges vd Malin Flemström.

– Vi är superglada över det här samarbetet med CHPO för att det ger oss inte bara möjligheter att generera intäkter till vår verksamhet utan det ökar också synligheten för vår organisation, och framför allt för hungerfrågan i stort, säger Malin.

Så arbetar The Hunger Project för att avskaffa hunger.

The Hunger Project arbetar för att skapa en värld fri från hunger och fattigdom, där alla människor lever ett hälsosamt, meningsfullt och värdigt liv som de själva har makt över.

Vi gör det genom att stötta utveckling som drivs av människor som själva lever i samhällen som präglas av fattigdom och hunger. Tillsammans identifierar vi problem och lösningar för en hållbar och långsiktig utveckling.

Börjar med kvinnor
En stor del av världens problem med fattigdom och hunger beror på att kvinnor inte har samma sociala eller ekonomiska ställning som män. Därför börjar vi alltid med kvinnor, för när kvinnor stärks och får möjlighet att delta i samhället på samma villkor som män så förändrar de världen till det bättre. Kvinnor återinvesterar 90 procent av sin inkomst i familjen genom att lägga pengarna på mat, utbildning och hälsa. Det bidrar i förlängningen också till ett starkare samhälle.

Ledarskap och självförtroende
För att vända utvecklingen i ett helt samhälle utgår The Hunger Projects strategier från att stärka ledarskap och självförtroende. Vi utbildar människor så de får kunskaper och metoder för att kunna avskaffa den egna hungern och fattigdomen.

Våra program finns i tretton länder i Afrika, Asien och Latinamerika och vi når ut till 16 miljoner människor med vår verksamhet.